Search
  • Ofrit Barnea

שילובים

Updated: Oct 3, 2019

גוף האדם אחת המערכות אם לא המערכת הכי קסומה ומדהימה שאני מכירה, (אולי פשוט עוד לא פגשתי מערכת קסומה יותר?) הוא יודע לעבוד במספר מערכות במקביל, בשילוב וסינכרון מעורר הערצה ורוב הפעמים אנחנו בכלל לא מודעים למה שהוא עושה ומסוגל לעשות.

מתי אנחנו מתחילים לשיב לב אליו? וזה במקרה הטוב, שמשהו לא כשורה, זה יכול להיות משהו קטן כמו כאב גרון או דברים גדולים יותר, אשר ברוב המקרים דורשים מאיתנו לעשות שינויים מהותיים בחיינו.

החיים שלנו שזורים משילובים וסינכרונים, כמו שילוב בין חיי משפחה וקריירה, או כמו השילוב בין הישיבה על הספה והרצון שמישהו יגיש לנו ארוחה טעימה מבלי שנגיד מה אנחנו רוצים (אני אשמח לכזה דבר אם אפשרי...)

בשנים האחרונות אני שומעת הרבה את המילה שילובים, אצלי כמובן שזה מתחייס לתזונה, יש ממש תיאוריות שלמות על שילובי מזונות, אלו שילובים מומלצים ואלו שילובים שבגדר אסורים..


אמרנו כבר שהגוף שלנו מיוחד, הוא יודע לפרק כל דבר שנכנס אליו ולמצות ממנו את הטוב ביותר, כאשר אנחנו משלבים נכון את המזון אנחנו מקלים על מערכת העיכול והתוצאות בשטח, כאשר אנחנו מתעקשים להשאר עם ההרגלים הישנים שלנו (אכלתי את זה כל הילדות וגדלתי יפה – מוכר למדי לא?)

אנחנו בעצם עושים 2 דברים:

1. מקשים על מערכת העיכול – המשמעות שישנה ירידה של רמת מערכת החיסון.

2. לא מצלחים לספוג את הערכים מהמזון שאנחנו אכלנו.


חשוב לי להדגיש ולומר, למרות שבטוח כבר שמעתם את זה ממני מליון פעמים, כל גוף שונה בצורה מהותית מהאחר – גם תאומים זהים - כן זה מוכח מחקרית!!

אני אתן היום "כללי אצבע" לגבי שילובים, השאר – זה בהתאמה אישית.


שילוב של ירקות וירוקים בכל ארוחה

יהיו כאלו שיגידו שאני חופרת להגיד את זה כל הזמן, האמת שאני מדגישה את זה מכוון שזה חשוב מאוד, השילוב של ירקות וירוקים (סלרי, כוסברה, רוקט, בזיליקום ועוד) בעיקר כאשר אנחנו אוכלים מזון מהחי ודגן הוא מועיל לתהליך העיכול, מאזן בין החומציות ולבסיסיות של הקיבה – ומכאן של הגוף כולו, ודבר נוסף חשוב לא פחות – כאשר אנחנו אוכלים ירקות וירוקים בכל ארוחה אנחנו אוכלים פחות דגן ופחות מהחי – פחות תחושת עייפות אחרי האוכל ומי שחשקה נפשו בירידה במשקל – דרך אלגנטית.


שילוב שומנים

לשילוב שומנים חשיבות רבה מאוד, מעבר לחשיבותם הגדולה בבנית התאים שלנו יש להם חשיבות נוספת – הם עוזרים לעיכול וממתנים את עלית הסוכר, איפה אפשר לשלב אותם ועל איזה שומנים מדובר:

1. אכילת פירות עם אגוזים – מומלץ ביותר הוא אגוז המלך.

2. תיבול סלטים עם שמן זית – עוזר בספיגה טובה יותר של הערכים.

3. שימוש במעט שמן זית כתית כבישה קרה / שמן קוקוס כבישה קרה בתבשילים.


קטניות ומזון מהחי

שילוב מאוד מכביד על מערכת העיכול וספיגת הערכים של כל אחד מהמזונות נהרס – שילוב פחות מומלץ.


קטניות ואצות

שילוב נהדר, בישול הקטניות עם אצות בעיקר אצת קומבו.

וכל זה לאחר השריה ואם אפשר גם הנבטה של הקטניות.

ישנם עוד הרבה שילובים ואי שילובים אשר יכולים לשנות לכם את החיים מקצה לקצה ותגידו איך לא ידענו לפני, היה חוסך לנו המון אי נעימות וחוסר נוחות עם עצמנו.

אני כמוכם אוהבת להתנסות וללמוד דברים חדשים, המחקרים שלי הם בעיקר על עצמי, תפסתם אותי, גם על הסובבים אותי שמרשים לי ולרוב כולם מרווחים מזה.

בא לכם לשפר את עצמכם לקראת השנה החדשה? מה אתם עושים לטובת עצמכם?


טיפ:

כמה מילים על הערכים האלו שאנחנו כל הזמן שומעים עליהם:

ויטמינים – עוזרים לתפקוד תקין וחילוף החומרים, הגוף אינו יודע לייצר אותם בעצמו.

סיבים – מקור אנגיה, מסייעים בתהליך העיכול ונותנים תחושת השובע.

מינרלים – נחוצים לשמירת מצב איזון, באמצעות תהליכים כימים בתוך הגוף לבין הסביבה החיצונית.

פחממות – מקור אנגיה.

חלבונים – חומרי הגלם לבניית תאי הגוף.

שומנים – מקור אנגיה וחומר גלם בבנית תאים.

0 views0 comments

Recent Posts

See All
  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

טלפון: 050-2320333

רח׳ אלתרמן נתן 2, גן יבנה

© 2016, כל הזכויות שמורות לעופרית ברנע